Wednesday, October 28, 2009

krump it up



Idag när


... jag vaknade, fast jag fortfarande inte vaknat, fann jag pappas vykort liggandes där, alldeles framför mig på skrivbordet. Doktorerna snackar om oxytocin och serotonin blaablaa. Jag blev mest helt jätteglad och gick upp.
Mumie-mode vs. Pappavärme; 0-1

... gubben från Pepsi var påväg ut från butiken fick jag plötsligt ett begär av att slita av honom skjortan. Jag gjorde det inte.
Anställning vs. Njuta kläder; 1-0

... jag var på väg från jobb 1 till jobb 2 fick jag plötsligt ett infall att ta en annan, ny väg. För att jag tror att jag alltid kan spåra mina destinationer likt en schäfer spårar koks. Man ska aldrig tänka så i Santa Cruz.
Övermod vs. Andalusiskt barrio; 0-1

... den åttiofemte impulsen att skriva ett förbjudet sms också tyglats..... kände jag mig fortfarande lika tudelad.
Jag vs. Jag; 0-0





Imorgon när


... klockan är 9 borde jag käka gratis frukost på Alameda med en god bok. Men alla jag har tråkar ut mig, och min nya frukostrutin går mer i medelhavs-toner i dessa dagar.
Free rider life vs. Nya mat-trick/längre sovmornar; 0-1

... jag jobbar kommer jag få besök av nån random som ska ta tempen i örat på mig. Jag skrev på de godkännande papprena idag. tydligen har nån fått nys om nånting man kallar "svininfluensan".......
Europeisk hälsomedvetenhet vs. Spanien; 1-0

... middagen är äten, det förbjudna sms:et antagligen blivit skickat och jag blir sådär blödigt bloggpilsk.... så ska jag försöka hålla mig.
Rebs borderline-ego vs. 27e blogginlägget i oktober; ?-?



Hah, ses strax då

2 comments:

S. Nendos said...

jag känner ångesten men det pyser ut mjäkigt "hah" ur mig.
ganska lagomt, visst!?

Rebecca Rubin said...

Hah. Hah är rätt. Jag gillar hah. Då har man inte sagt för mycket liksom.