Saturday, October 10, 2009

U sucha

En skön lördag. Väljer att se den så, även fast jag egentligen hellre hade jobbat. Men dessa chefer och deras underordnade organisatörer... vaya agotadores!

Igår kväll bjöds jag med till Feria de las naciónes i Parque san Sebastian. 100-talet uppslagna tält i olika storlekar där det lagas mat och serveras drycker och vibes från världens alla länder. Slår oss ner i "Argentina" (!) och äter kött. Det bästa köttet, det vet alla. Och har man överdoserat på yoghurt och müsli i tre veckor kan en arsshhentinsk criollo lyfta en till ja, kanske de allra högsta höjderna.
Efter det avnjöts peruanska zapateos och kubanska axel-shakedowns på den stora scenen. Nån caipirinha do Brazil. Sådär.
Jag och Thea följdes åt på hemvägen. En bit choklad och fina hon. Väl hemma var klockan inte så mycket, och därför var jag ju tvungen att mörda några värdefulla sömntimmar med nån värdelös syssla. Så jag läste min egen blogg och filade på ett mail som aldrig skulle bli ivägskickat.

Vaknade vid nio, tänkte att "detta är ju inte ok" och sov vidare till elva. Två gudabenådade timmar som jag inte ångrar. Och här sitter jag nu med George Michael, några supermodeller, min monsterkaffe och lyckan över att äta tostada med olja och tomat till frukost. Mauro lämnade ett bröd till mig igår.


Got so many things to say right now.
But let's stay careful.




No comments: