Sunday, February 3, 2008

Börjar inse...

...att det alltid kommer va snudd på omöjligt att få med allt jag upplever och gör i den här bloggen.
I alla fall utan att ge er läskramp.

Men för att iaf göra en liten uppdatering av läget så kan jag berätta att jag nu har flyttat in hos Moises och Almu på C/ Correduría 18. Bajo B.
Det är så fint och fräscht och dom båda är världens absolut snällaste. (Och tålmodigaste, Tía, min spanska!!....).
Men det är fasen kallt inomhus och jag ångrar så gravt att jag inte tog med mina mjukisbrallor och alla de där koftorna. Måste köpa en stufa, ett minielement att ha i mitt rum om jag ska klara nätterna fram till mars.
Vi har även en katt hemma som är fin, men jättekonstig. Jag tycker inte om konstiga katter.

Moises och Åsa på väg till söndagsmarknaden i Cartuja


Mitt nya vardagsrum

Dock har vi inget internet så nörden i mig kastar mig hit till kollektivet med huvudet före, så jag kan njuta av en stunds uppdatering och nätsamtal. Ska skaffa nåt typ av internet snart och sen säga upp det direkt efter de billiga inträdesmånaderna. Det gäller att va smart! (...när man lekt rik i baren, på marknaden, på restaurangen etc.)

Imorgon ska jag ta min andra klass hos Juana och det känns fint. Jag lider nästan av att se mig själv va så "o-flamenco" i kroppen, men ska verkligen vara hängiven mitt beslut om att ta det lugnt på dömandefronten.
Livet tar sig, det gäller bara att kunna se det.

Nydansad. Det är då man skålar i Kás limón.


(Ps. Vet ni hur roligt det är att få brev?)
Puss!

1 comment:

Anonymous said...

Well well darling, how about you giving us ur address first, so we can send u some letter huh sweet thing? ;) puss