Thursday, February 7, 2008

Estoy contenta

Sitter återigen på ett av Alamedas grymma wifi-caféer. Alltid nice inredning i olika stilar och sköna människor. På denna, Utopia, som ligger 50 meter från min port är det svart och röd möblering och dov belysning. Man sitter i zackosäckar, kuddar eller minisoffor, omgiven av väggar tapetserade med div. rockartister och grupper. Ex:


Idag har jag vandrat runt i sta. Cruz för att dela ut mina CV:n. Hostal efter hostal, det ena poshare än det andra.
Sen gick jag hem för en kort lunchpaus för att sedan möta upp Laura. Gick till H&M och vi båda gick lös..
Men gud slog ett blåmärke i pannan på mig med sitt stora pekfinger. Kortet funkade inte och jag förstod att pengarna låg på fel konto. Kan dra en "Beccs" och välja att ta det som ett tecken från ovan.... eller så snubblar jag dit med huvudet före imorn förmiddag... (För er insatta; vi pratar skrubbsår på knäna!)
"H&M" kommer stå som dödsorsak i allas våra dödsannonser, I´m sure.


Snapshot från Santa Cruz-promenaden


Slutligen hamnade vi äntligen på den omtalade juicebaren dit Laura tyckt att jag ska gå ett bra tag nu. det var precis lika tyst, lugnt och fräscht som hon berättat, och efter att ha snackat med den franska ägarinnan ett tag bad hon mig komma tillbaka på intervju imorn eftermiddag. YES.
Ett helgjobb jag inte tackar nej till.

Nä, nu måste jag trixa med banköverföringar och andra tråkigheter.
Återkommer med ett jätteglatt inlägg snart, för faktiskt, jag mår superbien!

Tjenixen

3 comments:

Anonymous said...

Tjena Beccs! Blir så glad av att läsa din blogg! Sitter som fastklistrad :) Mer inlägg och mer härliga bilder. Lovely att du trivs!! Kram!

Unknown said...

vad alla mäktiga juicevarianter heter på sevillianska återstår att lära, men kommer det en tyska o vill ha schwiebel, då kan du hänvisa till salladsbaren runt hörnet. Lycka till med jobbet, med eller utan cv. Ser att det är 23+ nu där du är. Gu va mycke juice jag skulle hälla i mig, rena tropikerna, ju. Pappa

Unknown said...

Sevilla varmast i hela Ojropa idag, +23! Den temperaturen blir helt fin när jag kommer, stay cool!