Monday, February 18, 2008

Qué tontería!

Näe, vet du vad, nu vill jag ha ett jobb.
Nu har tiden för slappande njutning, bekvämlighet och ”lära känna omgivningen” tagit slut. Eller jag tar i alla fall semester från det. Helggöra är vad det är.
Imorgon är en ny dag och jag ska vakna klockan nio, duscha, ta på mig mina tjockaste sockar, äta min härliga, nyttiga frukost med saker jag lyckats leta fram ur diverse mataffärer, packa min handväska och bege mig ut med mina cv:n. Fasligt glad och trevlig ska jag vara dessutom.
Har så lätt att falla in i göra-ingenting-mönster, men icket denna gång, icket!


Jag ser fram emot att komma upp på mornarna, ta mig till ett jobb/en klass, göra det jag ska, åka hem, äta, sova, åka vidare till jobb/ klass, återigen göra det jag ska och sen åka hem och njuta av det.
Upp till kamp emot kvalen, och hitta det du är ämnad för.
Go!


Annars är jag som vanligt och kan inte sluta tänka på detta:
1
2
3
4

Men lyssnar istället på:
Björk - Earth intruders
Beady Belle - Bella
Mala Rodriguez - Volveré
Pharaoe Monch - Trilogy
Maysa Mataroso - Ne me quitte pas
Verne and son - Little boy blue
och Andre 3000 - Paralyzed + Behold a lady


Inte att missa!
And I´m out.



4 comments:

Unknown said...

sicken framgångsrik tanke! Shoot, dearest, shoot! pappa

alexis19 said...

Den mätta dgen,den är är aldrig störst.denbästa dagen är en dag av törst.Nog finns det mål och mening i vår färd-men det är vägen som är mödan värd.På ställen,där man sover blott en gång,blir sömnen trygg och drömmen full av sång.Bryt upp,bryt upp!Den nya dagen gryr.Oändligt är vårt stora äventyr. karin B.o jag gick igång på din apell till livet.hälsn.från oss!

Anonymous said...

Hola vecina de barrio ;)

Que tal por la Alameda?? A que se vive muy bien con el sol de andalucia!!

un beso.

fdo.niño

Rebecca Rubin said...

Hola!
Quién es este vecino, este "niño"?

Alguien "famoso"? /Rebecca