Saturday, February 9, 2008

Salta, loca, salta!



Jag ska börja med att skriva av mig den hemska hemska gårdagen.

Det hela började med att jag fick ett samtal från instanetgubben (chefen för internetuppkopplingen jag så förnöjt tänkt inhandla) där han berättade att villkoren för kontraktet inte alls var så fantastiska som jag fått veta. Inget instanet till Beccs alltså. Coño.

Därefter ringer fransyskan från juicebaren och säger att "tyvärr, vi kan tydligen bara anställa spanska ungdomar nu. Har för många exchange students". Jodér.

Avslutningsvis upptäcker jag att jag klämt sönder mina bästaste solglasögon i väskan.
Svårlagat sa Åsa och jag är beredd att tro henne. Mmmmmierrda.


Bueno, jag ska inte göra klagodelen långdragen. Idag har varit en fantastisk dag då jag njutit av mina tröstinköp från H&M och legat på taket i solen i tre timmar. Ätit pasta med min godaste tomatsås, löst sudoku och sjungit powerballader helt ostört medan kläderna torkade på tvättlinan bredvid.
Ikväll skulle jag vilja gå ut å dansa på nån fet klubb. Har inte sett röken av "riktiga" uteställen sen jag kom hit faktiskt. Det är så o-Alamedianskt med discoljus och högklackat.

Allt kommer hur som helst att lösa sig på nåt sätt.
Dessutom, om tre dagar, dvs. den 12:e, fyller jag 21 år. Alltid nåt... kan man ju hoppas.



1 comment:

Unknown said...

en sån här dag kan kännas så här, http://picasaweb.google.com/folkerubin/TillReb?authkey=9F5F67GzgW8
Jag vet att framgångarna kommer!