Sunday, February 10, 2008

Är det februari?

Jag måste sluta blogga varje dag.
Blir ju ointressant tillslut.
Oh well, liksom jag lovar att sluta med alla dulces imorgon ska jag försöka att va lite mindre frekvent med dagsboksskrivandet. Tror det handlar om att jag fortfarande har en inbillad idé om att jag är på semester och att varje dag är jättehäftig. Hoppas hur som helst inte ni lessnat!

Dagen har bestått av ett uppvaknande kring 11.30 och en kontent känsla av att inte vara sliten efter gårdagen. (Moy och jag gick ut på lite tapas. Det blev croquetas, pizza, vin och chupitos. En riktigt härlig junkmåltid dvs. Sen gick vi vidare till stället jag sitter på nu, Utopía, som tydligen är ett poppis Alameda-hang out på lördagar. Vodka lime och gin and tonic. Tidig födelsedagspresent. 



"Hispánicani!"

Tidigare ikväll tog han hand om mitt halvdeppiga jag (JAG SAKNAR ER!) och fick mig att skratta på sitt fantastiska sätt. Jag är så glad att jag hamnade så rätt).
Efter frukost tog vi oss ner till Guadalquivir för att lapa sol...mm. Februari alltså?


Jag har nu inhandlat del ett av dagstidningen El País´s grymma erbjudande; man köper tidningen tillsammans med en skiva med en flamencolegend, för ja... inga pengar alls. Idag var det Camaron man kammade hem, och på torsdag och fredag är det dags för Paco de Lucia och Estrella Morente. Göttve!

Imorgon blir en fullspäckad dag med allt från social security number-fixande till klassbetalning, övertalningssamtal med internetfolk och jobbsökande. Ska försöka ta mig i säng någorlunda tidigt, ta mig samman och drömma goda drömmar.

Quitíta, som visst är en mysig katt. My bad.

Och förresten, måste bara beklaga att jag inte svarar så ofta på era sms! Svinigt dyrt är det och jag har nu tre ggr i rad lyckats göra av med 100 spänn på två dagar. Men jag använder den här; www.sms.se . En får finna sina vägar. Nu springer jag över till Moy och hans heta Johnny depp-vän för en sängfösarjuice på Alameda.
Söv gött i Sveas fina rike

No comments: